Avtomobilski salon NAIAS 2015
3. februar, 2015
Na ameriški Detroit nas predvsem spomnijo hokejisti, za njimi košarkarji, potem pa na žalost že kriminal. No, v prvih tednih novega leta je tu še avtomobilski salon.
Mesto z nekajletnim zamikom sledi ameriški avtomobilski industriji. Ta se je sesula že pred leti, Detroit pa po letih životarjenja dokončno lani. Spomnim se obiskov salona, ko je pred glavnim vhodom osrednje dvorane Cobo navkljub mrazu stavkalo precejšnje število ljudi. Stavke običajno ne napovedujejo nič dobrega in tudi z detroitskimi je bilo enako. Mesto je seveda živelo od avtomobilske industrije, in ko je šlo njej slabo, je šlo še slabše prebivalcem Detroita. Zdaj se je ameriško gospodarstvo pobralo, tudi avtomobilski izdelovalci čez lužo že vidijo pozitivne prodajne številke. Pa Detroit? Po nekaj dnevih, preživetih tam, se človek, ki ne pozna tamkajšnjih razmer, vpraša, kako je to mogoče? Mesto je lani objavilo stečaj, kar pomeni, da je doseglo najnižjo možno točko. V strogem središču sicer življenje je, a s številnimi praznimi hišami, stolpnicami in poslovnimi poslopji. Veliko huje je v okolici, kjer so prazna celotna naselja. Menda je skupna površina zapuščenih nepremičnin večja, kot je celotna površina ameriškega San Francisca … Neverjetno!
Svetla luč na koncu temnega predora pa je v Detroitu zagotovo avtomobilski salon. Čeprav mu želijo nekatera (tudi ameriška) mesta ukrasti primat prvega, večjega in pomembnejšega avtomobilskega salona v novem letu, NAIAS (North American International Auto Show) še živi. Letos celo bolje kot v preteklih letih in samo upamo lahko, da bo šlo tako tudi naprej. Propad tako eminentnega in tradicionalnega avtomobilskega salona bi bil prava katastrofa tako za industrijo, izdelovalce kot seveda tudi za samo mesto. A bodimo optimistični, vsaj tako, kot so bili letos razstavljavci, ki so na salon pripeljali lepo število novosti. Resda jih je večina namenjena ameriškemu trgu, no, kar nekaj pa jih bo iz prodajnih salonov zapeljalo tudi v Evropi.
O nekaterih novostih smo sicer že pisali v prejšnji številki, zato tokrat predstavljamo še preostale in seveda objavljamo slike ter nekatere tehnične podatke.
Če začnemo po abecednem vrstnem redu, seveda ne moremo in ne smemo prezreti nove Acure NSX, ki bo v Evropi nastopala pod Hondinim okriljem. Vseh tehničnih podatkov še vedno niso razkrili, tako je še vedno neznanka prostornina novega V-šestvaljnika, ki mu bodo v pomoč dve turbopuhali in kar trije elektromotorji. Bencinski motor bo poganjal zadnji kolesi, dva elektromotorja pa prednji, pri čemer bo devetstopenjski samodejni menjalnik delil približno ali pa vsaj 550 ‘konjev’. Kot zanimivost – voznik bo lahko izbral tudi program Quiet (tišina) in vožnjo zgolj na električni pogon vse do hitrosti 80 kilometrov na uro.
Krpice je na ameriškem salonu odvrgla Alfa Romeo 4C in je zdaj na voljo tudi kot Spider. Za veter v laseh poskrbi 1,75-litrski turbobencinski motor z 237 ‘konji’. 4C Spider bo z mesta do sto pospešila v vsega 4,1 sekunde, za prijetnejši zvok bo lahko poskrbel tudi Akrapovičev izpuh. V Sloveniji jo lahko pričakujemo sredi leta.
Med avtomobili, ki bodo pomembno vlogo igrali tudi v Evropi, je bil ena glavnih zvezd seveda novi Audi Q7. Okoli njega je bila vse dni nepopisna gneča, Q7 pa je navduševal z novo obliko in prepričljivo notranjostjo. A se Q7 ponaša še z marsičem, predvsem s kar 325 kilogramov manjšo maso od predhodnika (najlažji avto v svojem razredu), skupaj s prenovljenimi motorji bo zato v povprečju poraba goriva manjša za 26 odstotkov. Audi Q7 bo odličen tudi na področju upravljanja, povezljivosti ter multimedijskih in asistenčnih sistemov. Opremljen je z drugo generacijo modularnega infozabavnega sistema, pa tudi z Audijevim virtualnim prikazovalnikom. Novi upravljalni element za MMI all-in-touch vključuje veliko površino na dotik, zato bo upravljanje še enostavnejše. Od dugihr privlačnih inovacij velja omeniti razširjeni obseg storitev Audi connect, Audijev tablični računalnik za potnike na zadnjih sedežih in dva avdiosistema s 3D-zvokom. Novost je tudi integracija pametnega telefona s funkcijama Google Android Auto in Apple Carplay. Novi Audi Q7 je eden prvih avtomobilov na svetu, ki ima ti dve funkciji.
Audi Q7 bo pozneje na voljo tudi v hibridni različici in bo Audijev prvi priključni hibrid z dizelskim motorjem. Njegova sistemska moč bo 275 kilovatov (373 ‘konj’), sistemski navor pa ogromnih 700 njutonmetrov, poleg tega bo to na svetu prvi dizelski priključni hibrid s pogonom Quattro v segmentu prestižnih športnih terencev. Pri Audiju obljubljajo, da bo za sto prevoženih kilometrov porabil zgolj 1,7 litra goriva in v ozračje izpustil manj kot 50 gramov CO2 na krilomet. Ob tem naj bi s polno baterijo samo na elektriko prevozili kar 56 kilometrov.
Buick je s študijo Avenir nakazal, kakšna bo njihova (morebitna) prihodnost v premium razredu. Všečno oblikovana študija se ponaša z velikimi, kar 21-palčnimi kolesi, sodobnim šestvaljnikom (s tehnologijo odklopa valjev), devetstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Chevrolet je razkril novega Volta in študijo malega električnega avtomobila z imenom Bolt. Z več kot 65 tisoč prodanimi primerki je Volt v Ameriki najbolje prodajan avtomobil v svojem segmentu. Njegovi lastniki več kot 63 odstotkov vseh prevoženih kilometrov opravijo na elektriko oziroma v povprečju prevozijo več kot 1.500 kilometrov med obiski bencinskih črpalk, ki jih v povprečju obiščejo manj kot enkrat na mesec. Novi Volt nima le nove oblike, nov je tudi pogonski sklop, ki je za skoraj 50 kilogramov lažji, nov je 1,5-litrski bencinski motor, baterije se ponašajo z večjo zmogljivostjo (18,4 kWh). Vse omenjeno naj bi zadoščalo za 80 kilometrov vožnje samo na elektriko, skupno več kot 650 kilometrov. Novi Volt bo čez lužo naprodaj v drugi polovici letošnjega leta.
Študija Bolt je namig na mali električni avto, ki bi stal manj kot 30 tisoč dolarjev, z njim pa bi se zgolj na elektriko dalo prevoziti več kot 320 kilometrov.
Za marsikoga je bil ena glavnih zvezd salona Ford GT, zato ne čudi, da je prejel tudi nagrado eyeson design award za najboljši serijski avtomobil. Morda tudi zato, ker ga je Fordu tako uspešno uspelo skrivati skoraj do samega salona in se o njem prej ni veliko govorilo in pisalo. Odlikuje se z lahko gradnjo (ogljikova vlakna, aluminij), všečno obliko in seveda zmogljivim motorjem. Govor je o najmočnejšem Fordovem motorju V6 EcoBoost, ki bo imel več kot 600 ‘konj’. Zdaj je že jasno, da bo avto od druge polovice prihodnjega leta (ob 50-letnici prvega Forda GT) tudi naprodaj, in to tudi v Evropi. Jasno, da na ogromnem Fordovem razstavnem prostoru to ni bila edina novost. Luč sveta je ugledal tudi Shelby GT350R, namenjen predvsem rabi na dirkališču. Poganja ga novi 5,2-litrski V8 motor, ki je z več kot 500 ‘konji’ in 400 njutonmetri najmočnejši Fordov klasični motor. V omejeni seriji bo na voljo še letos.
Všečen avto je, vsaj za ameriški trg, ponudil Hyundai. Študija Santa Cruz Crossover Truck Concept združuje klasični pick-up in športni kupe, s čimer bi bil uporaben za delovne naloge med tednom in družinska potepanja ob koncu tedna. Študiji so namenili dvolitrski turbodizelski motor s 190 ‘konji’ in jasno štirikolesni pogon.
Študija Q60 nakazuje novi Infinitijev športni kupe, ki naj bi luč sveta ugledal prihodnje leto. 4,69 metra dolg kupe z enim parom vrat bo navkljub sedežni oznaki 2 + 2 namenjen vozniku in sopotniku, ponujal pa bo odlične vozne lastnosti in zmogljivosti, za kar bo poskrbel trilitrski V-šestvaljnik ob pomoči dveh turbopuhal.
Lexus je predstavil nabrito različico GS z oznako F. Izstopa agresivna podoba, predvsem nos avtomobila, novi član družine F pa ima kaj pokazati tudi pod motornim pokrovom, kjer je mesto dobil petlitrski V8, ki zmore 348 kilovatov oziroma 473 ‘konjev’ in 527 njutonmetrov.
Letos je Mercedes-Benz upravičil svoj velik razstavni prostor. Novosti je bilo veliko, ob karavanskem CLA Shooting Brake in številnih AMG-jevih različicah so pozornost jemali predvsem študija F015 Luxury in Motion ter novi GLE Coupé, s katerim bodo pri Mercedesu poskušali prepričati tiste kupce, ki zdaj pogledujejo zgolj k BMW-jevemu X6. GLE Coupé je v živo celo lepši kot na slikah, kakšen pa bo sprejem pri kupcih, bo seveda pokazal čas.
Mini je v Detroitu predstavil najmočnejši model doslej, novi John Cooper Works, ki ni le oblikovno spremenjen, ampak se v primerjavi s predhodnikom ponaša z več moči in več navora. In številke? Dvolitrski turbobencinec ponuja 228 ‘konj’ in 236 njutonmetrov že pri izjemno nizkih 1.250 motornih vrtljajih. Omenjeno zadostuje, da novi Mini JCW z mesta do sto pospeši v manj kot šestih sekundah (samodejni menjalnik).
Carlos Ghosn je z velikimi besedami napovedal novi Nissanov pick-up Titan XD, ki naj ne bi bil zgolj najboljši v razredu, ampak kar odprl novi najboljši razred. Kakorkoli, novemu Nissanovemu ‘stroju’ ne gre gledati v zobe: petlitrski turbodizelski V8 ponuja 310 ‘konj’ in 555 njutonmetrov, pravilno opremljen pa lahko vleče več kot 5,5 tone težko prikolico.
Na vsakem avtomobilskem salonu je nepopisna gneča na Porschejevem razstavnem prostoru, čeprav tam sploh ni svetovnih novosti. No, v Detroitu sta bili dve, in sicer 911 Targa 4 GTS ter Cayenne Turbo S. Oba se ob že znanih oblikah ponašata predvsem z novo motorno različico: 911 Targa 4 GTS združuje oblikovno svobodo Targe in zmogljivega motorja. 430 ‘konj’ je dovolj, da Targa 4 GTS z mesta do sto pospeši v 4,3 sekunde, največja hitrost pa presega 300 kilometrov na uro. Cayenne Turbo S pomeni vrh ponudbe uspešnega križanca. Prenovljeni 4,8-litrski V8 ob pomoči dveh turbopuhal ponuja kar 570 ‘konj’ in 800 njutonmetrov navora. Dovolj, da so na znamenitem Nordschleife s progo opravili v manj kot osmih minutah! Še bolj neverjeten je podatek o pospešku: če se vam je zdel odličen že pospešek nove Targe 4 GTS, je Cayenne Turbo S še hitrejši, saj z mesta do sto kilometrov na uro pospeši v vsega 4,1 sekunde, kar je hitreje kot večina superšportnih osebnih avtomobilov. Največja hitrost je po novem omejena na 284 kilometrov na uro.
Ram je znamka, ki blesti predvsem s pick-upi. Novi 1500 Rebel je namenjen delu na najbolj nedostopnih terenih. Tudi zato je že serijsko opremljen z zajetnimi plastičnimi zaščitami, velikimi terenskimi kolesi, zaščito podvozja in celo dvema vlečnima kljukama. Prav tako velik je izbor motorji: od trilitrskega turbodizelskega V6 prek 3,6-litrskega bencinskega V6 pa vse tja do 5,7-litrskega bencinskega V8 s 395 ‘konji’.
Ameriški trg je eden pomembnejših tudi za japonsko Toyoto. Odlične prodajne uspehe pa ne dosegajo zgolj z osebnimi avtomobili, ampak tudi s križanci in seveda pick-upi. Toyota Tacoma je čez lužeo že desetletje najbolje prodajan srednje velik pick-up. Zdaj se predstavlja temeljito prenovljena, prvič tudi s 3,5-litrskim bencinskim motorjem V6 ter novim menjalnikom in vzmetenjem. Recept za uspeh? Nekatere raziskave trdijo, da so številne Toyote sestavljene iz več ameriških sestavnih delov kot Ford Mustang. Tudi za razvoj in izdelavo Tacome skrbijo ameriški strokovnjaki v Toyotinem tehničnem centru v Ann Arborju v zvezni državi Michigan.
Volkswagen je v Detroitu blestel s študijo Cross Coupe GTE. Petsedežni študiji so namenili priključni hibridni pogon, ki združuje 3,6-litrski bencinski motor FSI V6 (280 ‘konj’) in dva elektromotorja (54 in 114 ‘konj’), skupno je na voljo 360 ‘konj’ sistemske moči. Dovolj, da doseže Cross Coupe GTE 209 kilometrov na uro, pri vožnji zgolj na elektriko je največja hitrost približno 120 kilometrov na uro. Elektromotorja poskrbita, da lahko Cross Coupe GTE zgolj na elektriko prevozi približno 50 kilometrov.
Če je potrjeno, da prihodnje leto na ameriški trg prihaja sedemsedežni CrossBlue, pa s študijo Cross Coupe GTE Volkswagen za zdaj še preizkuša odzive na petsedežno kupejevsko različico, ki bi združevala klasične prednosti križancev in bolj čustveno in privlačnejšo obliko. Poteza ne čudi, saj je razred križancev tudi v Ameriki še vedno najbolj rastoč avtomobilski razred in je od lanskega poletja celo največji med vsemi segmenti. Volkswagen Cross Coupe GTE stoji na prilagodljivi platformi MQB, zaradi česar bo ob morebitni serijski proizvodnji lahko na voljo s katerimkoli motorjem, ki ga premore koncern Volkswagen.
Volvo je podaljšal in izdatno opremil limuzino S60 in nastala je različica Inscription. Bolj kot odlična opremljenost (na voljo bosta paketa opreme Premier in Platinum) navdušuje podatek, da bo na zadnji klopi za kolena 8,6 centimetrov več prostora. No, ob povsem novem XC90 pa Inscription ni bila edina novost. Pozornost je jemala tudi prva Volvova limuzina z oznako Cross Country. ‘Terenski’ S60 je tako kot njegovi karavanski brati za 65 milimetrov više nasajen, kljub robustnemu videzu in podvozju pa si ga bo mogoče ob štirikolesnem omisliti tudi s prednjim pogonom.
Volvo je tako s to zelo nekonvencionalno potezo odprl povsem nov segment limuzinskih križancev, S60 Cross Country pa bo na voljo z vsemi motorji od D4 dalje, ki so sicer na voljo v S60.