Kratki test: Volkswagen Sharan 2.0 TDI BMT (103 kW) Highline Sky

4. november, 2014

Novice

article-image

Ne, s hišnim Multivanom se Sharan po prostornosti seveda ne more primerjati – za to so krive njegove zunanje mere, ki pač sodijo v področje, ki je veliko bolj avtomobilsko kot kombijevsko.

Sharanovih skoraj 4,9 metra seveda pomeni, da je na parkiriščih včasih tesno, a po drugi strani je prav zaradi zunanjih mer in dobre izrabe prostora postal uporaben sedemsedežnik, v katerem zadnja vrsta ni le za okras in v kateri v prtljažnik spravite še kaj drugega kot le majhno torbo. 267 litrov je številka, ki bi je bil kakšen majhen mestni avto, v katerega se težko stlačita več kot dva potnika, vesel – tu pa se poleg udobno pelje sedem ljudi. 658 litrov prtljažnika za drugo vrsto sedežev (ta je vzdolžno pomična za kar 16 centimetrov) ja tako ali tako številka, ki je pomembna le pri družinskih odhodih na morje, kjer je med prtljago kopica športne opreme.

volkswagen-sharan-3_article630x298

volkswagen-sharan-2_article630x298

Da je dostop v zadnjo vrsto dovolj lahek, skrbijo tudi drsna vrata, pri testnem Sharanu tudi električno pomična. Uporabno in vredno doplačila za električno pomikanje. Oznaka Sky pomeni, da je del serijske opreme tudi panoramsko strešno okno, pa biksenonski žarometi z dnevnimi LED-lučmi ter boljši avdio­sistem z Bluetoohom – vse skupaj za le dobrega tisočaka več ko pri klasični opremi Highline.

V Sharanu se dobro sedi tudi za volanom, seveda pa se je treba sprijazniti z malenkost bolj kombijevskim sedenjem – torej višjim položajem z manj vzdolžnega pomika. A se zato Sharan oddolži z dobro preglednostjo skozi stekla (bi pa lahko bila zunanja vzvratna ogledala večja) in dobrimi sedeži. Da je ergonomija voznikovega prostora dobra, verjetno ni treba posebej poudarjati.

Turbodizel s 140 ‘konji’ (103 kilovati) je kljub masi in veliki čelni površini dovolj varčen, 5,5 litra na normnem krogu in 7,1 na testu pa so številke, ki jih ni sposoben doseči marsikateri manjši avto. Seveda ne gre pričakovati športnih zmogljivosti, za preostalemu prometu povsem doraslo premikanje vse tam do rahlo ilegalnih avtocestnih hitrosti je Sharan dovolj zmogljiv – in ob tem tudi dovolj tih in uglajen, tudi kar se tiče podvozja.

Jasno je sicer, da je mogoče prevažati sedem ljudi tudi ceneje (o tem priča že hišna konkurenca), a vseeno: Sharan je na tem področju ena ne le najboljših, ampak tudi (po vrednosti glede na ceno) najugodnejših rešitev.

volkswagen-sharan-7_article630x298

volkswagen-sharan-4_article630x298

volkswagen-sharan-6_article630x298